Moa + koppor!



Igår upptäcktes en prick på Moas mage, gick inte att ta miste om att det var en vattenkopp så vattenfylld som den var!
Det va precis innan vi skulle iväg på min bror kalas som detta upptäcktes så ja kasta mig på telefonen och ringde min svägerska och sa ring din mamma och kolla om alla i din familj haft det och det hade dom så vi kunde komma..
Det smittas ju via luft och om en vuxen människa får vattenkoppor i sen ålder så kan man bli riktigt,riktigt sjuk så man vill ju inte smitta någon som inte vill eller har haft det..
Däremot vet ja ett par som gärna vill att sina barn ska få det nu så Moa får besök nu av olika som i sin tur hoppas på att få koppor ;)
Nu håller jag bara tummarna på att Melvin får det också men det vore ju konstigt annars med tanke på att dom är tillammans varje dag!

Ikväll skulle jag igentligen vart ute och festat! Jag avböjde pga av en hemsk migrän jag haft VARJE dag i en vecka nu! BLIR TOKIG!!!!!
Plus nu då att Moa fått koppor plus feber så kände ja bara näe jag får skippa det men det e tråkigt samtidig.. Men,men inget kul att gå ut när man är trött för man sovit dåligt (vart uppe med Moa på natten) å en huvudvärk som inte ger sig..
Så kvällen består istället av chips, godis och film med min älskling!

Idag har vi vart ute på en JÄTTE runda med barnen, i och med att Moa inte får va i affärer eller åka hem till nån (som inte vill ha koppor) så sa vi då går vi ut och går en runda så hon kommer ut... Vi tog båda vagnarna så Melvin fick åka i en, annars hade vi ALDRIG kunnat gå så långt som vi gjorde! Zicco var med också såklart!

När vi kom hem så åkte Tobias och köpte mat från burger inn och barnen satt vid köksbordet under tiden och målade, första gången Moa måla och det gick galant;)

Nähe nu blir det film!!

Hoppas ni får en skit kul kväll tjejjer!!! =)


Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline.

Åh hoppas på koppor på J också :)

Mysigt att måla :)

2011-04-16 | 21:44:16
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Helena & Klara

VillKen mysdag! Lilla klara vill ha :)

2011-04-16 | 22:00:48
Postat av: Ida & Jouline.

Visst är den hihi. Hon vet hur man gör =D

2011-04-17 | 09:12:37
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: