♥ Melvin ♥



Igår när klockan var 18:55 ringer Tobias mig på jobbet precis när jag ska börja räkna kassan och stänga butiken.. (Hör två barn som skriker i bakgrunden) Han säger att Melvin har hoppat i soffan och ramlat och slagit i kindbenet i bordet och det blöder jätte mkt, jag tror han måste sy!

Mamma Åsa fick världens brådska och räkna kassan så fort ja bara kunde och stängde av datorer å allt va som skulle göras! Nicklas och Jessica kom till mig för att hjälpa mig med portarna, sen så körde vi i ilfart hem så Jessica tog Moa och jag kollade på Melvin för att göra en bedömning! Åh visst såg det riktigt illa ut så jag ringde sjukvårdsupplysningen då dom rådde oss att åka in till akuten i Halmstad.

Jessica och Nicklas stannade hemma och passade Moa medans vi åkte.
När vi kom dit träffa vi en sköterska som kolla på han och sa att ni ska få träffa en doktor. Vi satt och vänta en stund innan det blev vår tur!
Han sa att det kommer nog bli så att dom får sy och dom kommer till att söva han för annars kommer han bara skrika och vifta å då är det svårt att få det snyggt!

Efter massa om å men så kom personal styrkan, läkare och två narkosläkare och vi pratade en stund. Läkaren va inte säker på om det behövdes sy så dom tyckte det va synd att söva honom. Så vi fick komma in i ett rum där det va två narkos läkare och en läkare och 2 sjuksköterskor.
Narkosläkaren spruta in nått i varje näsborre som gjorde han lite yr och "borta" kan tänka mig att det va typ som lustgas...(För alla er som använt det och vet va det innebär)

Jag satt och höll honom i händerna och försökte få ögonkontakt med honom och sa hela tiden mamma e här, för att han skulle veta att han inte va ensam.
Läkaren började tvätta rent och sa, vi måste sy!
Dom gav han två bedövningssprutor i kinden och sen sydde dom två stygn och Melvin bara skrek! Han skrek oxå JAG VILL ÅKA HEM!
Det var extremt jobbigt att se dom sy i ens barn och jag ville bara gråta lika mycket som honom men kände att jag måste hålla lugnet, jag får inte visa mig rädd!
Allt gick jätte fort igentligen men det kändes som en evighet när han låg där och skrek!

Det blev jätte bra sytt och han fick plåster och vi fick gå ut i väntrummet där han kolla lite på film... Vi fick stanna kvar en timme efter bara för åh se så han repa sig.
Melvin va väldigt trött men ändå så va han uppe å lekte hela tiden =)
Min duktiga gosse han va så duktig och jag är så stolt! ♥

Innan han fick det där i näsan så höll Tobias honom då sa han: Pappa det va dumt ja hoppa i soffan!

Vi var hemma vid 12 igår kväll och han somna i bilen på väg hem och i bar upp han i sängen och där sov han gott hela natten.

Nu är han uppe å är pigg och har ätit frukost, jag frågade honom om han hade ont. Han svar va: Lite men mamma det gå snat öve =) ♥

På måndag ska dom ta stygnen!

Tack snälla Nicklas och Jessica för att ni tog hand om Moa


Spelar spel medans vi väntar på att få åka hem...


Min lilla gosse efter ett par jobbiga timmar!



När vi fick åka hem protesterade Melvin: Jag vill inte åka hem nu! Ja vill leka!


Såhär ser Melvin ut idag, ser ut som om han vart me i en boxningsmatch!





Kommentarer
Postat av: Linda

ajaj, en mammas och pappas värsta mardröm... Skönt att det gick så bra trots allt! Fin ny färg på bloggen! Jag älskar lila!

2011-01-06 | 13:37:36
URL: http://www.flowerlowa.se
Postat av: Ida- Mamma till Jouline♥♥♥

Lille Melwin jag hade kommit i ill fart o hjälpt er om det hade behövts.

Massa kramar till er

2011-01-06 | 21:33:28
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Linda

tack, ja det är skitskönt att det händer grejjer så fort med kroppen! Ska bli kul att se hur långt jag kommit om några månader... :-) Jenkes bröllop är ju målet!

2011-01-07 | 13:38:50
URL: http://www.flowerlowa.se
Postat av: angelica

Lilla Melvin, kan fatta paniken när man får ett sånt samtal, fy!

tur att allt gick bra, och att han inte ville åka hem va ju ett bra tecken på att han inte blev rädd för sjukhuset heller!

Kramar till melvin så ses vi nästa vecka!!

2011-01-07 | 14:33:31
URL: http://jenkes.blogg.se/
Postat av: Daniel

Stackars Melvin!!!

2011-01-09 | 23:52:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: