Bullbak =)



Idag har jag bakat bullar! =) Riktigt stolt är jag måste jag säga för att jag har bakat två ggr i mitt liv som vuxen och det en gång med mamma och en gång med svärmor och då titta ja mest på ;)
Men idag har jag gjort allt helt själv =) Melvin hjälpte dock till med att lägga i mjöl och socker ;) Jessica var super snäll och passade barnen dom tre timmar det tog att baka.. Men som sagt det blir riktigt bra =)
Gick hem till mor och far på kvällen och fikade.. =)
Melvin var så duktig för han fick en egen deg att göra egna bullar och han va så söt för han tog lite mjöl på degen och kavla sen rulla han ihop den och la sina små, små bullar i knäckformar! Haha sötnosen!!

I veckan händer inte så mycket skoj mer än att jag ska hem till syster imorgon, annars blir det mest städa och göra iårdning inför stora kalaset på lördag.. På fredag får vi väl hitta på nått skoj oxå när det är Melvins födelsedag =)

Nähe min lille gosse har sovit en stund i soffan för han somna till en film så jag ska lägga han i sin säng nu!

Lite bilder från bullbaket =)


Bullbaket i full gång i köket!


Melvin mjölar degen =)


Melvin visar upp bullarna när dom är klara och Zicco vill gära smaka!


Här är mina! Gjorde två olika sorter för att se vilka som blev godast ;)


Melvin just nu i soffan =) SÖT! (Nallen är min brors gamla som han tvunget skulle ha med hem från mamma och pappa innan)

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline.

Åh va du är duktig. Jag skulle också vilja baka men vår ugn är kass :(

2011-02-24 | 15:09:54
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: angelica

Oj så gott!

Får kanske smaka på söndag:)

Kram

2011-02-24 | 17:48:32
URL: http://jenkes.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline.

Glömde ju skriva att vi provsmakar de gärna en gång med ditt underbara kaffe till :)

2011-02-24 | 22:38:41
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline♥

Tack gumman fast inte lika bra mamma som du♥

2011-02-25 | 13:40:17
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: