Sov på förlossningen inatt!





Igår var jag hos min barnmorska och hon tyckte att hjärtljuden blev svaga i mellan åt så hon ringde Varberg.


(Jag hos barnmorskan med CTG inkopplad)

Hon berättade för oss att vi skulle få åka in till förlossningen och att dom skulle göra mer CTG prover och att det blir igångsättning på morgonen (Idag) eller redan på kvällen (Igår)

När vi tagit oss till förlossningen i snöstorm vid sex tiden på kvällen så är det ingen som har en aning om att vi ska komma! Dom läser min journal från mödravården och jo där står juh att vi ska komma in och ta CTG men inte NÅGONTING om någon igångsättning! Så vi blev såklart besvikna för vi trodde ju vi skulle ha en liten bebis i famnen nu!!
Men hur som helst så fick vi stanna över natten och idag på morgonen tog dom nya prover med CTG.
Fick träffa läkaren och han sa att CTG kurvorna som tagits är jätte fina och hjärtljuden kan bli lite svaga ibland såhär mot slutet det är ingenting att oroa sig för..
Han gjorde ett ultraljud och allt va bra med bebisen! Verkar vara en stor en! Han mätte å räkna på ett ungefär att den kommer väga ca 3.8 kilo.
Det blev i alla fall bestämt såhär att vi fått tid på måndag morgon att komma in igen och då kommer dom göra lite tester CTG och ultraljud bland annat åh kolla läget med bebis. Sen ska dom besluta om dom ska sätta igång mig måndag morron efter alla tester eller Tisdag morron..
Så han sa att nu har bebisen helgen på sig att komma ut av sig självt annars så får vi hjälpa till på traven...
Så vi får se vilket datum d blir... 20:e? 21:e? 22:e? 23:e?

Men jag hoppas hoppas d blir antingen 20:e eller 21:e för då slipper ja igångsättning!! =)




Kommentarer
Postat av: Alexandraida♥

Söta lilla du all lycka till

2010-02-20 | 14:38:42
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Alexandraida♥

Grattis till lilla Moa =)

2010-02-21 | 23:30:13
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: