Blev en kort jobb dag!



Idag jobbade jag bara från 8-11:30. Tobias har blivit sjuk med feber så han orka inte ha hand om Melvin hela dagen och ingen barnvakt hade vi så jag fick jobba bara lite idag. Men min arbetsledare va glad att ja i alla fall kunde komma å jobba på förmiddagen =)

Igår etfer en hetsig dag på jobbet med MYCKET folk så satte ja mig på bussen hem. Satte i hörlurarna och började lyssna på min musik och bara satt å pusta ut. Ser en kille som står brevid busschaffisen och pratar, lägger märke till hur dom tittar fram i bussen på panelen men tänkte att det e väl en kompis och han kanske bara visar lite grejjer på panelen...

Sen stannar bussen strax innan Ljungby och busschaffisen och den där andre mannen springer ut å börjar titta bak mot bussen, min första tanke va... Har dom kört på nått?!
Jag tar ut mina hörlurar ur öronen och tittar ut genom fönstret.. Men ser ingenting utom ett grått moln...Då skriker en dam.. GÅ UT BUSSEN BRINNER!

Vi sprang ut allihopa och hosta lite lätt när vi möttes av denna enormt stora rökmoln runt om och över hela bussen... Då berättar några tjejer som ja jobba me som satt längst bak i bussen att det lät som världens smäll, typ som något exploderade, vilket inte ja hörde som hade musik i öronen!

Så där stod vi ute, frös å huttra vid en rykande buss...
En av tjejerna ringde sin pappa som skulle komma och hämta henne och två tjejer till som jobba på barn, då fråga ja om det fanns plats för mig oxå och det gjorde det!

Jag som trodde ja skulle få en lugn å skön bussresa hem efter en slitsam dag men icke!!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

oj! började det brinna?! vilket äventyr! haha^^

2009-10-04 | 20:40:56
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Tjarnmo

Usch... va läskigt! :(. Tur ändå att du var uppmärksam när de hände grejjer! :)



Schysst av dom att du fick åka med! :)

Så du slapp stå där & vänta...



Kram

2009-10-04 | 21:17:14
URL: http://tjarnmo.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: